Tin tức thế giới

2022 Kia Carens 1.4T Luxury Plus First Drive Review

Vì sao tôi lại sắm 1 cái

  • Sẵn có của hệ thống truyền động tự động xăng và diesel
  • Bản lĩnh sử dụng của hàng thứ 3

Vì sao tôi ko sắm 1 cái?

  • Phân cực thiết bên cạnh ngoài
  • Lãnh đạo mơ hồ

Giám định

Ba phần tư phía trước bên trái

Kia Carens là sự gia nhập của nhà cung cấp oto vào 1 tầng lớp kha khá phù hợp và kẻ thù cạnh tranh chính độc nhất của nó là Maruti Suzuki XL6. So với XL6 (trong vỏ bọc ngày nay), Carens có nhiều chức năng hơn, tùy chọn hệ thống truyền động tự động diesel và hàng ghế thứ 2 có thể nghiêng và lật xuống, ô sin tiếp cận hàng ghế thứ 3 trở thành dễ dãi hơn. Bề ngoài không hề là thị hiếu của tất cả mọi người mà cứng cáp sẽ lôi cuốn sự để mắt tới ở bất kỳ nơi nào bạn tới. Hiện thời câu hỏi quan trọng là giá cả và về mặt này, chúng tôi mong chờ với những gì đang được cung ứng, cao hơn 1 chút so với XL6 mà giá thấp hơn Seltos. Nếu Kia chơi đúng lá bài này, thì nó đã có người thắng lợi trong tay.

Động cơ và hiệu suất

Động cơ Shot

Loại xăng tăng áp 1,4 lít giống với chiếc Seltos SUV và tạo ra sức suất 138 sức ngựa / 242Nm và có thể được trang bị hộp số sàn 6 cấp hoặc DCT 7 vận tốc, loại sau đã được giới thiệu trong bài bình chọn này. Ở cơ chế ko tải, động cơ yên tĩnh, tinh tế và ngoài việc nó khởi động, bạn hầu như ko nhận thấy nó đang hoạt động ở cơ chế nền. Ngay kể từ mở đầu, động cơ đã cung ứng 1 bản lĩnh truyền động khá tốt và trình bày sự hào hứng cho bạn lúc bạn tăng ga 1 chút lúc tăng tốc.

Chế độ xem bên trái

Chúng tôi đã thí điểm động cơ này và nhận thấy rằng nó tiến hành vận tốc giảm 20-80 km / h trong 5,82 giây và giảm vận tốc 40-100 km / h trong 7 giây. Khi mà ấy, XL6 với động cơ xăng NA 1,5 lít và số tự động 4 cấp đã giảm tốc 20-80 km / h trong 7,54 giây và 40-100 km / h trong 9,60 giây. Những con số thí điểm này đối với động cơ xăng Carens là tín hiệu cho thấy hiệu suất có thể sử dụng được ở tầng lớp tầm trung với nhiều tiếng than vãn sẽ khiến bạn ko bao giờ muốn có thêm cú đấm.

Bộ chuyển số mái chèo phải

Các bạn dạng tự động có lẫy chuyển số và chúng tạo thêm sự thú vị cho trải nghiệm lái xe nếu bạn muốn tham dự nhiều hơn mà hộp số đủ sáng dạ để nếu bạn để nó ở cơ chế ẩn làm việc của nó, sẽ ko có nhiều điều để kêu ca. Về. , cũng có 3 cơ chế lái – Eco, phổ biến và thể thao, mỗi cơ chế chỉnh sửa cách ga phản ứng với cơ chế chung cuộc cung ứng cú đấm tối đa và bổ ích trên đường cao tốc.

Đi xe và xử lý

Ba phần tư phía trước bên phải

Những chiếc Carens như Seltos được củng cố bởi thanh chống McPherson ở phía trước và thiết lập trục dầm xoắn ở phía sau. Nó có phanh đĩa bao quanh và trên tất cả các biến thể trong dòng thành phầm. Trước nhất lên chất lượng xe và nó ở mặt nhẹ nhõm hơn mà khá ấn tượng với việc thiết lập hấp thu mọi thứ trên đường đi của nó và thi thoảng làm khó chịu những người ngồi bên trong. Ngoại lệ độc nhất cho điều này là những người ngồi ở hàng ghế thứ 3 có xu thế nhảy bao quanh nhiều hơn 1 chút so với 2 hàng còn lại, đặc thù là nếu đường bị chia cắt. Điều cũng ko tốt lắm là việc đi xe trở thành ồn ã và điều ấy có thể gây khó chịu 1 chút, đặc thù nếu bạn đang đi trên 1 đoạn đường gãy hoặc 1 trục đường thực thụ xấu.

Chế độ xem bên phải

Tay đua rất nhẹ và dễ sử dụng ở vận tốc thấp làm cho các thao tác như quay đầu xe và đỗ xe song song rất dễ dãi, bên cạnh đó, cần xem xét rằng tay đua chỉ cần hơn 3 lượt để chuyển từ khóa sang khóa. Nó cũng ko có cảm giác, đặc thù là ở địa điểm chết, điều này ko tạo ra trải nghiệm lái xe thu hút. Nó có tác động tới 1 chừng độ nhất mực lúc bạn đi mau lẹ hơn mà phản ứng chậm, đặc thù là lúc tự tập hợp vào việc vượt lên phía trước.

Ba phần tư phía sau bên trái

Carens không hề là chiếc xe liên can nhiều nhất tới việc lái xe với 1 số điểm lăn qua thân xe đáng để mắt tới nếu bạn đi mạnh qua các góc cua mà nó có thể dễ dãi kiểm soát và sẽ ko gây ra bất cứ bất thần bự nào về phía bạn. Điều này liên kết với việc đánh lái chậm có tức là bạn nên phấn đấu giữ vận tốc của mình bất biến hơn là tiến hành những chỉnh sửa vào phút chót vào góc cua. Hiện thời với thuộc tính chuyển vận trọng tải của nó, chúng tôi muốn rà soát động lực lái xe của oto như thế nào với tất cả các ghế ngồi và có thể cho bạn biết rằng 1 lúc chúng tôi có được nó trong 1 thời kì dài hơn để tiến hành các bài rà soát đường toàn diện của chúng tôi.

Ko gian nội thất và chất lượng

Chế độ xem bên phải

USP của Kia Carens là 3 hàng ghế và bạn có thể có những thứ này trong vỏ bọc 6 chỗ hoặc 7 chỗ ngồi trong ấy trước đây là 2 ghế cơ trưởng cho hàng thứ 2 khi mà ở hàng thứ 2, bạn thu được tỉ lệ phân chia 60:40- băng ghế gấp. Bước vào cabin và ấy là 1 ko gian không xa lạ mà cũng là 1 ko gian mới. Chúng tôi nói rằng không xa lạ bởi vì phần bự các thiết bị chuyển mạch và các nhân tố đã được vay mượn từ chiếc xe chị em của nó là Seltos và ấy không hề là 1 điều xấu chút nào vì nội thất của Seltos khá cao cấp. Ngoài ra, nó cũng mới do cách sắp đặt của cabin cũng như 1 số nhân tố trong ấy chỉnh sửa bự nhất là bảng điều khiển. Bố cục màn hình kép 2 pod của Seltos đã được hoán đổi cho 1 cụm dụng cụ kỹ thuật số và màn hình 10,25 inch ko viền cho hệ thống màn hình chạm màn hình. Bố cục này được sơn màu đen bóng với hoa văn giống như sóng ở 1 số điểm nhất mực.

bảng điều khiển

Không những thế còn có các cụ thể mạ chrome trên bánh xe, cần số, bảng điều khiển trung tâm cũng như 1 đường kẻ bự trên bảng điều khiển. Ấy là 1 cách sắp đặt rất gọn ghẽ và cao sang bắt chước triết lý của các nhà cung cấp oto ở các loại giá cao hơn nhiều mà đối với trường hợp của màu đen bóng, nó sẽ biến thành 1 dòng sông bụi và dấu vân tay mau chóng nếu bạn ko làm sạch bề mặt thường xuyên. 3 điểm nổi bật bé gọn ghẽ trên bảng điều khiển trung tâm là bệ sạc ko dây có công dụng làm mát, giá để cốc được làm mát cho cả 2 hàng và ngăn đựng cốc dạng pop-out được đặt ở phía trước lỗ thông hơi AC phía trước bên trái.

Bảng điều khiển Trung tâm / Bộ nhớ Bảng điều khiển Trung tâm

Bản thân hàng ghế trước khá thư thái với đủ độ cứng cáp để giữ bạn tại chỗ cũng như 1 lượng cung ứng dưới đùi tốt từ đế ghế. Điều chỉnh độ cao là tiêu chuẩn cho ghế lái trong khuôn khổ mà bạn dạng Luxury Plus tham số kỹ thuật bậc nhất này nhưng chúng tôi đã lái để bình chọn cũng có ghế thông gió, thực thụ là 1 ích lợi vào 1 ngày nắng hot. Ngoài ra, ko có ghế lái chỉnh điện ngay cả đối với mẫu hình bậc nhất này.

Chế độ xem bên phải

Hàng ghế thứ 2 của Carens có khá nhiều nhiệm vụ lôi cuốn những người muốn trải nghiệm lái xe tài xế. Bạn sẽ có được sự liên kết màu xanh hải quân và màu be cũng như danh sách bộ phụ kiện thích hợp trên mẫu xe tham số kỹ thuật bậc nhất này bao gồm lỗ thông hơi AC gắn trên mái nhà với điều khiển vận tốc quạt, khay đựng đồ cho hành khách bên trái, máy lọc ko khí và 2 USB Cổng loại C.

Xem phía sau

Ko gian ở hàng ghế thứ 2 cho cả 2 người trong bạn dạng 6 chỗ không hề là 1 vấn đề với đủ khoảng ko trên đầu và vai. Hệ thống đo lường chính thức của chúng tôi đã mách nhỏ rằng nó cao hơn Ertiga / XL6 20mm về khoảng ko và 100mm khoảng vai so với bộ đôi Maruti. Mặc dầu đây có thể không hề là những bước nhảy đáng kể, mà chúng giúp mang đến cảm giác như đang ngồi trong 1 cabin bự hơn.

Ghế hàng thứ hai

Bạn dạng 7 chỗ đi kèm với 1 băng ghế cho hàng ghế thứ 2 và cung ứng chừng độ thư thái gần giống mà chỉ cần nhìn lướt qua bạn sẽ nhìn thấy rằng người ngồi giữa đã được chỉnh sửa chỗ ngồi ngắn. Toàn thể phần giữa đã được đệm bằng nguyên liệu khác, có địa điểm ngồi cao hơn và người ngồi cũng sẽ ưng ý với lỗ thông hơi AC nhô ra khu vực để chân. Lúc gập xuống, phần chính giữa sẽ biến thành bệ tỳ tay với 2 giá để cốc bự. Ở cả 2 cách sắp đặt ghế, ghế bên trái có 1 nút dùng cho công dụng gập 1 chạm ô sin tiếp cận hàng ghế thứ 3 qua các cửa bự rất dễ dãi. Ngay cả những người có chiều cao và kích tấc của tôi cũng có thể leo lên và ra vào dễ dãi do lượng ko gian có sẵn để thâm nhập và đi ra.

Ghế hàng thứ ba

Do cách sắp đặt chỗ ngồi, hàng ghế thứ 3 ko gây cảm giác ngột ngạt và đối với người bự Ấn Độ có kích tấc trung bình, 1 hành trình dài sẽ không hề là nhiệm vụ nhiều như người ta mong chờ. Ghế ngả ra sau và bạn có giá để cốc cũng như cổng sạc USB. So với XL6 / Ertiga, nó có khoảng trống vai cao hơn đáng kể (1250mm Vs 1050mm), 1 lợi thế nhất mực về việc cho phép cả 2 người ngồi đều cảm thấy thư thái.

Mở Boot / Trunk

Cốp xe với cả 3 hàng ghế lên tới 216 lít, với hàng thứ 3 gập xuống 645 lít và với hàng thứ 2 cũng gập xuống 1164 lít. Cách sắp đặt chung cuộc mở ra 1 lượng ko gian hàng hóa đáng kể và bạn có thể đóng gói khá nhiều nhờ đường mui cao.

Chức năng và thiết bị

Bánh xe

Mẫu hình bậc nhất nhưng chúng tôi đã điều khiển này thu được 1 lượng đáng kể bộ phụ kiện cả bên trong và bên ngoài. Các điểm nhấn về ngoại thất bao gồm gói đèn LED toàn phần (trước và sau), bánh xe hợp kim cắt kim cương 16 inch, đường ray trên nóc và đường viền ngoại thất mạ crôm.

Hệ thống thông tin giải trí

Bên trong, màn hình 10,25 inch chạy hệ thống thông tin tiêu khiển mới nhất của Kia có giao diện cập nhật, phối màu và thậm chí bao gồm cả âm thanh bao quanh như tiếng chim hót như 1 cách giúp người ngồi trên xe giữ tĩnh tâm. Cụm đồng hồ kỹ thuật số hoàn toàn là 1 bổ sung đáng hoan nghênh với màu sắc tươi sáng, phông chữ dễ đọc và MID màu có thể được điều khiển phê chuẩn các nút và công tắc trên tay lái.

Ghế hàng thứ hai

Không những thế, bạn còn có hệ thống chiếu sáng bao quanh, hệ thống kiểm soát khí hậu với lỗ thông hơi cho hàng ghế thứ 2 và thứ 3, công nghệ oto kết nối UVO, camera lùi với chỉ dẫn động, ghế bọc giả da, hệ thống âm thanh Bose với 8 loa, cần gạt nước mưa, gương và cửa sổ chỉnh điện và người giữ chai kép ở cả 4 cửa. Kia đã nâng tầm cuộc chơi về mặt an toàn lúc cung ứng tiêu chuẩn 6 túi khí, ABS với EBD, phanh đĩa trên cả 4 bánh, cảm biến đỗ xe phía sau, TPMS và điểm gắn ghế trẻ con ISOFIX cho hàng ghế thứ 2.

Thiết bên cạnh ngoài

Ba phần tư phía trước bên phải

Thiết bên cạnh ngoài của Kia Carens có phần phân cực theo cách nhưng bạn có thể thích thú hoặc ko, mà cứng cáp sẽ lôi cuốn sự để mắt tới của bạn lúc bạn trông thấy chiếc xe này trước công chúng. Lưới tản nhiệt hình mũi hổ đặc biệt đã được sửa đổi và những gì bạn thu được là mặt hình chữ nhật viền chrome bự với đèn pha đặt thấp và các nếp gấp mềm mại trên nắp ca-pô.

Chế độ xem bên phải

Về mặt sơ lược, thiết kế Carens MPV rất rõ ràng với phần nhô ra ở 2 đầu, vòm bánh xe loe và hình dạng dài đi kèm với thiết kế MPV. Các bánh xe được cắt bằng kim cương có thiết kế giống như 1 chiếc quạt và trông hơi hám hậu mãi mà vẫn sẽ lôi cuốn sự để mắt tới của bạn.

Ba phần tư phía sau bên phải

Thiết kế hí hước của phía sau được phân lớp với đèn hậu cai trị công đoạn và là tâm điểm của tất cả các nhân tố. Cản sau được mạ chrome dày dặn cùng lúc có thêm 1 cánh lướt gió làm gia tăng thiết kế toàn cục.

Sự kết luận

Khung cảnh phía trước

Kia Carens có những gì thiết yếu để đáp ứng tác động trong tầng lớp và khung giá? Chúng tôi cứng cáp nghĩ tương tự. Nó có khuôn khổ hệ thống truyền động rộng hơn, các chức năng tốt hơn và chừng độ thực dụng chủ nghĩa cao hơn và sẽ ko bao giờ nằm ​​ngoài ánh đèn sàn diễn nhờ thiết bên cạnh ngoài của nó. Câu hỏi quan trọng hiện thời là giá cả. Chúng tôi kì vọng nó sẽ cao hơn 1 chút so với Maruti XL6 mà cắt giảm Seltos và nếu Kia có thể tìm thấy điểm thu hút ấy, ngay cả chỉ mất khoảng giới thiệu, mùa thu cứng cáp sẽ hữu dụng cho Kia.

Nhiếp ảnh: Kapil Angane

Kia Carens₹ 9,59 Lakhtrở điTrung bình Giá xuất xưởng


Thông tin thêm

2022 Kia Carens 1.4T Luxury Plus First Drive Review
#Kia #Carens #14T #Luxury #Drive #Review
[rule_3_plain] #Kia #Carens #14T #Luxury #Drive #Review
Why I would buy oneAvailability of petrol and diesel automatic powertrainsUsability of Third-rowWhy I wouldn’t buy one?Polarising exterior designVague steering VerdictThe Kia Carens is the automaker’s entry into a relative niche segment and its only major competition is the Maruti Suzuki XL6. Over the XL6 (in its current guise) the Carens has more features, a diesel automatic powertrain option and second-row seats that tip and tumble, making it easier béo access the third row. The looks are not béo everyone’s tastes but will certainly grab attention anywhere you go. Now the important question is pricing and in this respect, we expect with what is being offered, a slight premium over the XL6 but priced lower than the Seltos. If Kia plays this card right, then it has a winner on its hands. Engine and performanceThe 1.4-litre turbo petrol is the same one in the Seltos SUV and produces 138bhp/242Nm and can be had with either a six-speed manual or a seven-speed DCT, the latter of which has been featured in this review. At idle, the engine is quiet, refined and apart from it starting up, you hardly notice it working in the background. Right from the get-go the engine offers a decent amount of driveability and shows an eagerness for you béo be a little heavy on the throttle when building up speed.We tested this engine and found that it did the 20-80kmph kickdown in 5.82 seconds and the 40-100kmph kickdown in seven seconds. In comparison, the XL6 with a 1.5-litre NA petrol and four-speed automatic did a 20-80kmph kickdown in 7.54 seconds and 40-100kmph in 9.60 seconds. These test figures for the Carens petrol engine are indicative of useable performance in the mid-range with lots of grunts that will never leave you wanting more punch. The automatic versions get paddle shifters and they do add fun béo the driving experience if you want béo get more involved but the gearbox is smart enough that if you left it alone in the background béo do its thing, there wouldn’t be much béo complain about. Finally, there are also three drive modes- Eco, normal and sport each altering the way the throttle responds with the last one offering maximum punch and useful out on the highway.Ride and handling The Carens like the Seltos is underpinned by McPherson struts on the front and a coupled torsion beam axle cài đặt at the rear. It gets disc brakes all around and across all variants in the line-up. First up ride quality and it is on the softer side but quite impressed with the set up absorbing everything in its path and rarely upsetting the occupants inside. The only exception béo this is that the occupants of the third row do tend béo bounce around a bit more than the other two rows especially if the road is broken up. What’s also not so good is that the ride gets noisy and that can be a bit unnerving especially if you are on a broken path or a really bad road.The steering is very light and easy béo use at low speed making tasks like U-turns and parallel parking very easy, however, it should be noted that the steering needs just over 3 turns béo go from lock béo lock. It is also devoid of feel especially in the dead position which doesn’t make for a very involved driving experience. It does weigh up béo a certain extent as you go faster but is slow béo respond especially when self-centring béo dead-ahead.The Carens are not the most involving car béo drive with some amount of noticeable body roll if you go hard through the corners but it is easily manageable and will not throw any kind of major surprises at you. This combined with the slow steering means you should aim béo keep your pace constant rather than making last-minute changes into the corner. Now given its load-carrying nature, we would want béo test out what the car’s driving dynamics are like with all the seats occupied and would be able béo tell you that once we get it for a longer duration béo perform our comprehensive road tests. Interior Space and qualityThe Kia Carens’ USP is three-rows and you can have these either in a six-seat guise or a seven-seat guise where the former is two captain seats for the second row while in the latter you get a 60:40 split-folding bench. Step into the cabin and it’s a familiar and yet also a new space. We say familiar because much of the switchgear and elements have been borrowed from its sister car the Seltos and that’s not a bad thing at all as the Seltos’ interiors are quite premium. However, it’s also new due béo the layout of the cabin as well as some of the elements of which the biggest change is the dashboard. The Seltos’s twin-pod dual-screen layout has been swapped out for a digital instrument cluster and a bezel-less 10.25-inch display for the touchscreen system. This layout has been bathed in gloss black with a wave-like pattern in certain spots.There are also chrome inserts on the wheel, gear lever, centre console as well as a large line on the dashboard. It’s a very neat and classy layout mimicking the philosophies of carmakers in far higher price categories but as is the case with gloss black, it becomes a river of dust and fingerprints quickly if you do not clean the surfaces regularly. Three neat little touches on the centre console are a wireless charging pad with a cooling function, cooled cup holders for both rows and a pop-out cup holder positioned in front of the left front AC vent.The front seats themselves are quite comfortable with sufficient bolstering béo hold you in place as well as a good amount of under-thigh support from the seat base. Height adjustment is standard for the driver’s seat across the range but this top-spec Luxury Plus version that we have driven for the review also gets ventilated seats which are genuinely a boon on a nóng day. However, there’s no power driver’s seat even for this top-spec model. The second row of the Carens has quite a task on its hands béo woo those who want the chauffeur driven experience. You get the same navy-blue and beige colour combination as well as a decent kit list on this top-spec model that includes roof-mounted AC vents with fan-speed control, tray table for the left side passenger, air purifier and two USB Type-C ports.Space in the second row for both occupants in the six-seat version is not an issue with sufficient headroom and shoulder room. Our official measurements system has revealed that it is 20mm over the Ertiga/XL6 in terms of headroom and a full 100mm of shoulder room over the Maruti duo. While these might not be significant jumps, they help in providing a feeling of sitting in a bigger cabin.The seven-seat version comes with a bench for the second row and provides similar levels of comfort but one glance at it and you realise the middle occupant has been short-changed for seating. The entire middle section has been padded with a different material, has a higher seating position and the occupant will have also content with the AC vents protruding into the legroom area. When folded down, the centre section becomes an armrest with two large cup holders. In both seat layouts, the left side seat gets a dedicated button for the one-touch tumble function making access béo the third row through the large doors very easy. Even someone of my height and size would be able béo climb in and out easily due béo the amount of space available for ingress and egress. Due béo the way the seats are positioned, the third row does not feel claustrophobic and for the average-sized Indian adult, a long journey wouldn’t be as much of a task as one would expect. The seats recline and you get cup holders as well as a USB charging port. As compared béo the XL6/Ertiga it has significantly higher shoulder room (1250mm Vs 1050mm) a definite advantage in terms of allowing both occupants béo feel comfortable.The boot with all three rows up stands at 216-litres, with the third row folded down-645-litre and with the second row also folded down-1164-litres. The last layout opens up a significant amount of cargo space and you can pack in quite a bit thanks béo the high roofline. Features and equipment This top-of-the-line model that we have driven gets a significant amount of kit both on the inside and outside. Exterior highlights comprise a full LED light package (front and rear), 16-inch diamond-cut alloy wheels, roof rails and chrome exterior trim.Inside, the 10.25-inch display is running Kia’s latest infotainment system which features an updated interface, colour schemes and even the inclusion of ambient sounds like birds chirping as a way béo help the occupants keep calm. The fully digital instrument cluster is a welcome addition with bright colours, easy béo read fonts and a colour MID that can be controlled via buttons and switches on the steering wheel.In addition, you get ambient lighting, climate control with second and third-row vents, UVO connected car technology, reverse camera with dynamic guides, faux leather upholstery, Bose sound system with 8 speakers, rain-sensing wipers, power mirrors and windows and dual bottle holders in all four doors. Kia has upped the game on the safety front by offering, as standard, six airbags, ABS with EBD, disc brakes on all four wheels, rear parking sensors, TPMS and ISOFIX child seat mounting points for the second row. Exterior design The Kia Carens exterior design is polarizing in a way that you either love or don’t but is something that will surely catch your attention when you see the car out in public. The signature tiger-nose grille has been modified and what you get is this large chrome-laced rectangular face with low set headlamps and soft creases on the bonnet.In profile, the Carens MPV design is very evident with an overhang at either end, flared wheel arches and the lengthy silhouette that comes with the MPV design. The diamond-cut wheels have a fan-like design and look a bit aftermarket but will have your attention nonetheless.The funky design of the rear is layered with the tail lamps dominating the proceedings and being the focal point of all the elements. The rear bumper has been laced with a heavy dose of chrome while there is also a spoiler adding béo the overall design. ConclusionDoes the Kia Carens have what is needed béo make an impact in the segment and price bracket? We certainly think so. It has a wider powertrain range, better features, and higher levels of practicality and will never be out of the limelight thanks béo its exterior design. The crucial question now is pricing. We expect it béo be at a slight premium over the Maruti XL6 but undercut the Seltos and if Kia can find that sweet spot, even for an introductory period, the harvest will surely be in Kia’s favour.Photography: Kapil AnganeKia Carens₹ 9.59 LakhonwardsAvg. Ex-Showroom price
#Kia #Carens #14T #Luxury #Drive #Review
[rule_2_plain] #Kia #Carens #14T #Luxury #Drive #Review
[rule_2_plain] #Kia #Carens #14T #Luxury #Drive #Review
[rule_3_plain]

#Kia #Carens #14T #Luxury #Drive #Review
Why I would buy oneAvailability of petrol and diesel automatic powertrainsUsability of Third-rowWhy I wouldn’t buy one?Polarising exterior designVague steering VerdictThe Kia Carens is the automaker’s entry into a relative niche segment and its only major competition is the Maruti Suzuki XL6. Over the XL6 (in its current guise) the Carens has more features, a diesel automatic powertrain option and second-row seats that tip and tumble, making it easier béo access the third row. The looks are not béo everyone’s tastes but will certainly grab attention anywhere you go. Now the important question is pricing and in this respect, we expect with what is being offered, a slight premium over the XL6 but priced lower than the Seltos. If Kia plays this card right, then it has a winner on its hands. Engine and performanceThe 1.4-litre turbo petrol is the same one in the Seltos SUV and produces 138bhp/242Nm and can be had with either a six-speed manual or a seven-speed DCT, the latter of which has been featured in this review. At idle, the engine is quiet, refined and apart from it starting up, you hardly notice it working in the background. Right from the get-go the engine offers a decent amount of driveability and shows an eagerness for you béo be a little heavy on the throttle when building up speed.We tested this engine and found that it did the 20-80kmph kickdown in 5.82 seconds and the 40-100kmph kickdown in seven seconds. In comparison, the XL6 with a 1.5-litre NA petrol and four-speed automatic did a 20-80kmph kickdown in 7.54 seconds and 40-100kmph in 9.60 seconds. These test figures for the Carens petrol engine are indicative of useable performance in the mid-range with lots of grunts that will never leave you wanting more punch. The automatic versions get paddle shifters and they do add fun béo the driving experience if you want béo get more involved but the gearbox is smart enough that if you left it alone in the background béo do its thing, there wouldn’t be much béo complain about. Finally, there are also three drive modes- Eco, normal and sport each altering the way the throttle responds with the last one offering maximum punch and useful out on the highway.Ride and handling The Carens like the Seltos is underpinned by McPherson struts on the front and a coupled torsion beam axle cài đặt at the rear. It gets disc brakes all around and across all variants in the line-up. First up ride quality and it is on the softer side but quite impressed with the set up absorbing everything in its path and rarely upsetting the occupants inside. The only exception béo this is that the occupants of the third row do tend béo bounce around a bit more than the other two rows especially if the road is broken up. What’s also not so good is that the ride gets noisy and that can be a bit unnerving especially if you are on a broken path or a really bad road.The steering is very light and easy béo use at low speed making tasks like U-turns and parallel parking very easy, however, it should be noted that the steering needs just over 3 turns béo go from lock béo lock. It is also devoid of feel especially in the dead position which doesn’t make for a very involved driving experience. It does weigh up béo a certain extent as you go faster but is slow béo respond especially when self-centring béo dead-ahead.The Carens are not the most involving car béo drive with some amount of noticeable body roll if you go hard through the corners but it is easily manageable and will not throw any kind of major surprises at you. This combined with the slow steering means you should aim béo keep your pace constant rather than making last-minute changes into the corner. Now given its load-carrying nature, we would want béo test out what the car’s driving dynamics are like with all the seats occupied and would be able béo tell you that once we get it for a longer duration béo perform our comprehensive road tests. Interior Space and qualityThe Kia Carens’ USP is three-rows and you can have these either in a six-seat guise or a seven-seat guise where the former is two captain seats for the second row while in the latter you get a 60:40 split-folding bench. Step into the cabin and it’s a familiar and yet also a new space. We say familiar because much of the switchgear and elements have been borrowed from its sister car the Seltos and that’s not a bad thing at all as the Seltos’ interiors are quite premium. However, it’s also new due béo the layout of the cabin as well as some of the elements of which the biggest change is the dashboard. The Seltos’s twin-pod dual-screen layout has been swapped out for a digital instrument cluster and a bezel-less 10.25-inch display for the touchscreen system. This layout has been bathed in gloss black with a wave-like pattern in certain spots.There are also chrome inserts on the wheel, gear lever, centre console as well as a large line on the dashboard. It’s a very neat and classy layout mimicking the philosophies of carmakers in far higher price categories but as is the case with gloss black, it becomes a river of dust and fingerprints quickly if you do not clean the surfaces regularly. Three neat little touches on the centre console are a wireless charging pad with a cooling function, cooled cup holders for both rows and a pop-out cup holder positioned in front of the left front AC vent.The front seats themselves are quite comfortable with sufficient bolstering béo hold you in place as well as a good amount of under-thigh support from the seat base. Height adjustment is standard for the driver’s seat across the range but this top-spec Luxury Plus version that we have driven for the review also gets ventilated seats which are genuinely a boon on a nóng day. However, there’s no power driver’s seat even for this top-spec model. The second row of the Carens has quite a task on its hands béo woo those who want the chauffeur driven experience. You get the same navy-blue and beige colour combination as well as a decent kit list on this top-spec model that includes roof-mounted AC vents with fan-speed control, tray table for the left side passenger, air purifier and two USB Type-C ports.Space in the second row for both occupants in the six-seat version is not an issue with sufficient headroom and shoulder room. Our official measurements system has revealed that it is 20mm over the Ertiga/XL6 in terms of headroom and a full 100mm of shoulder room over the Maruti duo. While these might not be significant jumps, they help in providing a feeling of sitting in a bigger cabin.The seven-seat version comes with a bench for the second row and provides similar levels of comfort but one glance at it and you realise the middle occupant has been short-changed for seating. The entire middle section has been padded with a different material, has a higher seating position and the occupant will have also content with the AC vents protruding into the legroom area. When folded down, the centre section becomes an armrest with two large cup holders. In both seat layouts, the left side seat gets a dedicated button for the one-touch tumble function making access béo the third row through the large doors very easy. Even someone of my height and size would be able béo climb in and out easily due béo the amount of space available for ingress and egress. Due béo the way the seats are positioned, the third row does not feel claustrophobic and for the average-sized Indian adult, a long journey wouldn’t be as much of a task as one would expect. The seats recline and you get cup holders as well as a USB charging port. As compared béo the XL6/Ertiga it has significantly higher shoulder room (1250mm Vs 1050mm) a definite advantage in terms of allowing both occupants béo feel comfortable.The boot with all three rows up stands at 216-litres, with the third row folded down-645-litre and with the second row also folded down-1164-litres. The last layout opens up a significant amount of cargo space and you can pack in quite a bit thanks béo the high roofline. Features and equipment This top-of-the-line model that we have driven gets a significant amount of kit both on the inside and outside. Exterior highlights comprise a full LED light package (front and rear), 16-inch diamond-cut alloy wheels, roof rails and chrome exterior trim.Inside, the 10.25-inch display is running Kia’s latest infotainment system which features an updated interface, colour schemes and even the inclusion of ambient sounds like birds chirping as a way béo help the occupants keep calm. The fully digital instrument cluster is a welcome addition with bright colours, easy béo read fonts and a colour MID that can be controlled via buttons and switches on the steering wheel.In addition, you get ambient lighting, climate control with second and third-row vents, UVO connected car technology, reverse camera with dynamic guides, faux leather upholstery, Bose sound system with 8 speakers, rain-sensing wipers, power mirrors and windows and dual bottle holders in all four doors. Kia has upped the game on the safety front by offering, as standard, six airbags, ABS with EBD, disc brakes on all four wheels, rear parking sensors, TPMS and ISOFIX child seat mounting points for the second row. Exterior design The Kia Carens exterior design is polarizing in a way that you either love or don’t but is something that will surely catch your attention when you see the car out in public. The signature tiger-nose grille has been modified and what you get is this large chrome-laced rectangular face with low set headlamps and soft creases on the bonnet.In profile, the Carens MPV design is very evident with an overhang at either end, flared wheel arches and the lengthy silhouette that comes with the MPV design. The diamond-cut wheels have a fan-like design and look a bit aftermarket but will have your attention nonetheless.The funky design of the rear is layered with the tail lamps dominating the proceedings and being the focal point of all the elements. The rear bumper has been laced with a heavy dose of chrome while there is also a spoiler adding béo the overall design. ConclusionDoes the Kia Carens have what is needed béo make an impact in the segment and price bracket? We certainly think so. It has a wider powertrain range, better features, and higher levels of practicality and will never be out of the limelight thanks béo its exterior design. The crucial question now is pricing. We expect it béo be at a slight premium over the Maruti XL6 but undercut the Seltos and if Kia can find that sweet spot, even for an introductory period, the harvest will surely be in Kia’s favour.Photography: Kapil AnganeKia Carens₹ 9.59 LakhonwardsAvg. Ex-Showroom price

Related Articles

Trả lời

Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai.

Back to top button